Saturday, July 26, 2008

PERKEMBANGAN STAF ICT 2008

"Minda Berteraskan Multimedia" - itulah motto bagi perkembangan staf kali pertama yang dianjurkan oleh Unit ICT SMK Bandar Sunway bagi tahun 2008.

Pada 19 dan 26 Julai 2008, perkembangan staf ict telah diadakan di makmal komputer SMK Bandar Sunway. Kursus selama 6 jam yang bermula dari 7.30 pagi hingga 1.30 tengahari ini dikendalikan oleh penceramah jemputan dari EDUBOX Training.

En Goh Wei Ming selaku penceramah dari EDUBOX Training dibantu oleh 4 orang pembantunya telah mengendalikan kursus ini bagi kedua-dua hari perkembangan staf ict di SMK Bandar Sunway.

Intipati kursus ini ialah animasi dan grafik. Pada hari tersebut, para guru SMK Bandar Sunway mempelajari cara-cara menghasilkan satu animasi kad raya elektronik ataupun e-card dengan menggunakan perisian SwishMax serta pengeditan gambar dengan menggunakan perisian Adobe Photoshop 7.0.

Terima Kasih diucapkan kepada EDUBOX Training diatas kesudian untuk menyampaikan ceramah untuk Perkembangan Staf ICT 08 dan pemberian CD Animasi Flash secara percuma kepada semua guru SMK Bandar Sunway yang hadir pada kedua-dua hari tersebut.

Saya berharap semua guru SMK Bandar Sunway dapat menggunakan CD Animasi Flash ini untuk p&p dan persembahan multimedia bagi aktiviti-aktiviti sekolah yang akan datang. Semoga guru-guru SMKBS lebih celik IT dan maju seiring peredaran zaman.



Pendaftaran


Penerangan daripada En Goh Wei Ming












Penyerahan cenderamata kepada En Goh Wei Ming


No comments: